niedziela, 26 września 2010

Promocja i reklama - podstawy

Reklama i promocja to zwrócenie uwagi potencjalnych klientów na usługę lub produkt. Podstawowym czynnikiem wpływającym na powodzenie kampanii reklamowej bądź promocyjnej jest implementacja dobrego planu. Cele planu powinny zależeć od ogólnych celów i strategii danej organizacji, firmy, jak również powinny opierać się na rezultatach analiz rynkowych.
Plan zwykle zawiera listę rynków docelowych, które firma chce zdobyć, tzw. target. Uzwględnione muszą być oferowane produkty, usługi oraz korzyści z nich wynikające dla klientów, a także sposób przekazania tego klientowi - co często jest głównym aspektem kampanii reklamowej. W planie powinien znaleźć się spis osób odpowiedzialnych za poszczególne etapy kampanii oraz kosztorys czyli budżet.
Sukces reklamy w dużej mierze zależy od wiedzy o nawykach, stylach i metodach komunikacji ludzi należących do docelowego rynku. Ważne jest ustalenie, jakie myślenie o marce czy produkcie chcemy wywołać u potencjalnego klienta. Potrzebny jest "research", który powie nam jaki rodzaj medium klient preferuje najbardziej. Może to być telewizja, radio, newslettery, klasyfikacje, znaki zewnętrzne jak np. billboardy, plakaty, rozmowa (tutaj można wykorzystać marketing szeptany), wydawnictwa prasowe, wydarzenia sponsorowane, broszury, itp.
Po uwzględnieniu wszystkich wymienionych wyżej aspektów nie powineneś bać się o powodzenie Twojej kampanii reklamowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz