niedziela, 26 września 2010

Reklama w wyszukiwarkach

Reklama w wyszukiwarkach jest dziś dużo częściej i bardziej świadomie wybieranym środkiem marketingowym niż kiedyś. Ciągle jednak trwa dyskusja, która forma reklamy jest skuteczniejsza. Proces decyzyjny, po którym dokonujemy zakupu jakiegoś produktu, od niedawna zawiera w sobie wyszukiwarkę. Zamiast wchodzić do sprawdzonego sklepu, bardzo często wpisujemy nazwę produktu najpierw w wyszukiwarce, aby trafić na np. porównywarkę cen danego produktu lub na inny sklep, gdzie dostaniemy produkt szybciej i taniej. Konsument używa wyszukiwarki do komunikacji marketingowej.

Globalna sieć jest wykorzystywana do pomocy przy decyzji zakupowej przez ponad 90 procent polskich użytkowników Internetu. Pierwszym krokiem zwykle jest wyszukiwarka i szukanie w niej hasła, komunikatu. Wyniki wyszukiwania pokazują ułożony w odpowiedniej kolejności spis stron. Im strona jest wyżej oceniona pod względem wartości merytorycznej i technicznej przez algorytm wyszukiwarki, tym wyżej się wyświetli. I tu pojawia się pytanie - czy to my szukamy - czy nas znajdują? :) Przy odpowiednich umiejętnościach specjaliści od marketingu w wyszukiwarkach sprawią, że obie tezy staną się prawdziwe i to z wykorzystaniem niewielkich nakładów finansowych. Reklama tradycyjna ma się dobrze i raczej nie zniknie, ale reklama w wyszukiwarkach ma się coraz lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz